Pages

Wednesday 22 March 2017

Elu nagu muinasjuturaamatus!

"Tee iga päev üks heategu". Kõlab nagu oleks palju palutud, tegelikult ju ei ole. Ei ole vahet, kas sa avad võõrale neiule ukse, aitad vanainimesel kotte tassida, ütled sõbrale, kui oluline ta on, naeratad võõrale, kes tänaval vastu tuleb või kogud lasteaedadele raamatuid. Mina tegin viimast. Mitte, et ma neid teisi asju ei teeks või oleksin kogunud raamatuid üksi ja ühe päevaga. Ei. Selle projekti alagatas MTÜ Noored Sotsiaaldemokraadid, et tuua lastele lugemisrõõmu, rõhuda alghariduse rahastamise murkohtadele ja aidata kaasa varase lugemisharjumise tekkimisele. Seda tehtid üle Eesti ja sellega on seotud paljud paljud inimesed. Mina olin selles projektis üks väike osa: Tarvastu valla vabatahtlik ehk organiseerisin Tarvastu Gümnaasiumisse kogumiskasti, kuhu kõik soovijad said raamatuid tuua ja hiljem sorteerisin raamatud ja viisin lasteaedadesse. Kuid selles projektis osalesid ka Sina, kui Sul oli harivaid ja huvitavaid raamatuid ja Sa need lastele annetasid. Ilma Sinuta poleks Tarvastu lasteaed raamatute võrra rikkam! Siinkohal oleks sobilik tänada Teid kõiki, kes te selle vaevaks võtsite! Siirad tänusõnad minu, kordinaatorite, lasteaia esindajate ja kindlasti ka laste poolt! Ilma Teieta poleks see projekt nii vägevalt välja kukkunud.


Kuidas see projekt siis välja nägi? 
Minuga võeti ühendust, kas oleksin nõus Tarvastu piirkonnas see vabatahtlik olema. Ma olen üsna kindel, et mind ei pidanud paluma. Mulle meeldib head teha, sest ma leian, et sellel on suur väärtus. See on oluline. Ühesõnaga, kõigepealt hakkasin kokku leppima kohta, kuhu võiks kogumiskasti üles panna ning siinkohal aitäh Tarvastu Gümnaasiumile, kes selleks loa andis! Tarvastu Gümnaasiumi esimesele korrusele oli kõigil valla inimestel võimalus tulla ja kasti oma kunagine lemmikraamat või spetsiaalselt Tarvastu lasteaia lastele ostetud raamat poetada. Kast sai üles pandud jaanuaris ja märtsiks oli see raamatuid täis. Imeline! Kui aus olla, siis ma isegi ei julgenud loota ega oodata, et neid nii palju tuleb. Aga näed sa, inimesed on head!
Märtsis viisimegi lasteaiale raamatud üle. Oma osa said Kärstnas, Soel ja Mustlast asuvad Tarvastu lasteaia rühmad ning isiklikult arvan, et neil on sellest palju kasu, rohkem kui te arvatagi oskate. Mõelge vaid, võtate ette tee kodust kooli, kaasas raamatud, mis muidu kapil tolmu koguksid, panete need ühte kasti ja tänu sellele saavad lapsed lugeda ja põnevaid jutte kuulata, Jah, just nii vähe ongi vaja, et maailm paremaks muutuks ja rohkem naeratusi nägudel oleks!



Olge head ja tehke head. Väikesed sõnad ja väikesed teod on need, mis teevad suuri imesid!





No comments:

Post a Comment