Pages

Saturday 9 April 2016

"PÄEVAD, MIS AJASID SEGADUSSE"

Uus Eesti film "Päevad, mis ajasid segadusse", kindlasti olete sellest kuulnud, sellest räägitakse nii meeletult palju ja eile hakkas see kinodes jooksma. Ma käisin ka eile juba seda Tartus vaatamas. Enne kui ma räägin sellest kinoelamusest ja oma arvamusest, räägiks ma sellest kuidas mina selle filmiga seotud olen. "Päevad, mis ajasid segadusse"..seda nime olen ma kuulnud arvatavasti rohkem kui enamus teist, ma olen sellest rääkinud ilmselt rohkem kui enamus teist ja ma olen sellega seotud pisut rohkem kui enamus teist. Miks küll? Aga sellepärast, et ma olen osa sellest filmist. See osa paistab küll väiksena, kinoekraanil ainult hetketena, aga minu jaoks on see meeletult suur. Minu jaoks on see esimene kogemus filmimaailmaga ja selle telgitagustega. See oli meeletu kogemus. Nimelt jah, mind võib näha seal taustanäitlejana. Tundub väike osa eks? Aga minu jaoks on see meeletu. Sellest, millised olid tunded ja mõtted vahetule peale võtteid ja üldse kuidas ma sinna sain ja kuidas kõik toimus loe SIIT :)
Nüüd siis jõudis see film kinodesse. Plaanisime Krisli ja Keviniga (mõlemad käisid võtetel ka) ja Mariga minnagi siis kohe seda vaatama ja lubatud tehtud. Ega alguses väga mingeid emotsioone ei olnud, ma mõtlen Tartusse sõites. Siuke ikka, et tuleb tore kinoõhtu, ei midagi erilisemat. Kinosaali jõudes hakkasin sellele mõtlema, et vau, äkki ma näen ennast ka täna. Heh, oma kohtadele istudes tabas meid ka meeldiv üllatus, nägime Krisliga Kristjan Lüüsi, kes näitles ka selles filmis ning kellel me hiljem töövarjuks käisime. Tervitasime muidugi. Võttis kohe mõtlema sellele, et sealt filmi võtetel tekkiski ju mõte saada temast ja tema tegemistest rohkem teada.. :)
No filmi alguses oli küll siuke tunne, et noh, kuna nüüd see peo koht tuleb :D Aga ikkagi otsustasin filmile keskenduda ja olgem ausad, mulle väga meeldis see film. Mitte selle pärast, et ma selles osalesin vaid sellepärast, et see oligi hea. See oli teistsugune, omamoodi. Minu arvates on see film küll parem kui populaarsust kogunud film "Klassikokkutulek". Ma üldse ei saa aru tegelikult miks see film nii pop on, nagu jah. Huumor on hea, aga mulle meeldib see sügavamõttelisus rohkem.  Igal ühel küll oma arvamus, aga minu meelst on "Päevad, mis ajasid segadusse" sisukam film. See story, mis selle 90ndate melu taga on on mõtlemapanev ja kirjeldab selle ajastu eluolusid. Mulle meeldis. Ma ei hakka teile rääkima, millest see film rääkis, te ehk enam vähem teategi, aga kui ei, siis MINGE KINDLASTI VAATAMA! :)
Ja kui tuli see peostseen, siis ikka süda hakkas vaikselt puperdama ka, ja mis põhiline, ma OLIN PILDIS! Küll korraks, paaris kohas, aga siiski ;) Elamus missugune ja kogemus samuti :) Tunne oli hea :)

Ja päriselt ka, ma soovitan kõigil seda filmi vaadata, sest see on eriline, teistmoodi. Jah, seal on palju roppusi ja kõike muud, aga see ongi selle ajastu teema. Põnev igatahes :)

Paar treilerit ka teile ;)


No comments:

Post a Comment